Philips coffee


Philips coffee wilde een nieuwe weg in slaan, waarbij ze de focus wilde verschuiven van de producten naar de geluksmomentjes met koffie. Na het verzinnen en schrijven van een aantal concepten is er gekozen voor ‘coffee moments’.

Alle facetten moesten aansluiten bij de profielen die Philips had aangedragen. Wat voor koffie’s drinken bepaalde personen, wanneer voelt een scene het meest authentiek en hoe geloofwaardig vertelt het ‘gemaakte stel’ ons verhaal.

Dit is de eerste Philips coffee in een reeks. Hierop volgend zijn er nog tal van video’s gemaakt die volledig aansluiten bij dit concept. Het bedenken en opstarten was ontzettend tof. Zeker om te zien dat het concept nog steeds wordt gebruikt.


Client: Philips
Production Company: Wenneker Amsterdam
Post Production: Wenneker Amsterdam

DOP: Job Kraaijeveld

Producer: Menno Koop

Styling: Fieke Nicolai
Art: Gwendoline Pluim

Editor: Francisco Rodriguez
Grading: Onno Varenkamp
Audio: Remko Keuter (Audioville)